Nadim, T. |
270
Nadim, T.
Nadim, T.
(2016).
Mattering Press launches.
Mattering Press Blog no page info.
Department: Education and Exhibition
|
2016 |
artikel |
beitraginpresse |
Reuter, K.; Timpte, M.; Nesshöver, C. |
277
Reuter, K.
Reuter, K.; Timpte, M.; Nesshöver, C.
(2016).
How to engage social scientists in IPBES ‐ Disciplinary balance.
Nature, 531: 173-173.
DOI: 10.1038/531173c.
Department: Education and Exhibition
|
2016 |
artikel |
peerrevartikel |
Sturm, U.; Moormann, A.; Faber, A. |
855
Sturm, U.; Moormann, A.; Faber, A.
Sturm, U.; Moormann, A.; Faber, A.
(2018).
Mobile learning in environmental citizen science: An initial survey of current practice in Germany.
it - Information Technology, 60 (1): 3-9.
DOI: 10.1515/itit-2017-0021.
Department: Education and Exhibition; Department: Biodiversity Informatics
|
2018 |
artikel |
peerrevartikel |
Moormann, A.; Faber, A. |
614
Moormann, A.; Faber, A.
Moormann, A.; Faber, A.
(2017).
Tiere in der Steinzeit. Wissen kompakt..
Grundschule Sachunterricht (76): 29-31.
Department: Education and Exhibition
|
2017 |
artikel |
populartikel |
Gebhard, U.; Lindner, M.; Lude, A.; Möller, A.; Moormann, A.; Retzlaff-Fürst, C.; Scheersoi, A.; Wilde, M. |
677
Moormann, A.
Gebhard, U.; Lindner, M.; Lude, A.; Möller, A.; Moormann, A.; Retzlaff-Fürst, C.; Scheersoi, A.; Wilde, M.
(2018).
Neue Arbeitsgruppe „Außerschulisches Biologielernen“ ‐ Biologiedidaktik.
Biologie in unserer Zeit, 48 (1): 18-19.
DOI: 10.1002/biuz.201870109.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
artikel |
populartikel |
Moormann, A. |
1283
Moormann, A.
Moormann, A.
(2017).
Explorers of Nature in Natural History Museums. ‐ An Approach to Integrating Children with Refugee or Migration Status. In:
Patricia G. Patrick (eds.) Preparing Informal Science Educators. Perspectives from Science Communication and Education.
Cham:
Springer International Publishing: (pp. 419-433).
DOI: 10.1007/978-3-319-50398-1_21.
Department: Education and Exhibition
|
2017 |
artikel |
sammelbandbeitrag |
Moormann, A.; Bélanger, C. |
615
Moormann, A.
Moormann, A.; Bélanger, C.
(2017).
Entwicklung von Schülervorstellungen zu Modellen im Kontext eines Schulbesuchs im Museum für Naturkunde. In:
Jurik Stiller, Christin Laschke (eds.) Berlin-Brandenburger Beiträge zur Bildungsforschung 2017.
Bern, Schweiz:
Peter Lang Verlagno page info.
DOI: 10.3726/b10878.
Department: Education and Exhibition
|
2017 |
artikel |
sammelbandbeitrag |
Moldrzyk, U.; Gallé, L. |
1446
Moldrzyk, U.; Gallé, L.
Moldrzyk, U.; Gallé, L.
(2018).
Research and Open Questions—A Modern Concept Behind Berlins T. rex Presentation of Tristan Otto. In:
Lothar A. Beck, Ulrich Joger (eds.) Paleontological Collections of Germany, Austria and Switzerland..
Cham:
Springer International Publishing: (pp. 1-14).
DOI: 10.1007/978-3-319-77401-5_1.
This publication cites MfN collection specimens; Department: Education and Exhibition
|
2018 |
artikel |
sammelbandbeitrag |
Neumann, C.; Schultka, S.; Witzmann, F. |
1041
Neumann, C.; Schultka, S.; Witzmann, F.
Neumann, C.; Schultka, S.; Witzmann, F.
(2018).
BERLIN: The Palaeontological Collections of the Museum für Naturkunde Berlin. In:
Lothar A. Beck, Ulrich Joger (eds.) Paleontological Collections of Germany, Austria and Switzerland..
Cham:
Springer International Publishing: (pp. 39-56).
DOI: 10.1007/978-3-319-77401-5_5.
This publication cites MfN collection specimens; Department: Education and Exhibition
|
2018 |
artikel |
sammelbandbeitrag |
Faber, A.; Herold, Y.; Maaß, V. |
256
Faber, A.
Faber, A.; Herold, Y.; Maaß, V.
(2016).
Führungen für Menschen mit Demenz am Museum für Naturkunde Berlin.
Standbein-Spielbein, 106: 27-30.
Department: Education and Exhibition
|
2016 |
artikel |
wissartikel |
Faber, A. |
254
Faber, A.
Faber, A.
(2016).
Bildungsangebote für Kinder, Jugendliche und Erwachsene.
Department: Education and Exhibition
|
2016 |
graueliteratur |
bericht |
Faber, A.; Moormann, A.; Neumann, O.; Rümmler, M.; Sturm, U.; Ziegler, D. |
588
Faber, A.; Moormann, A.; Sturm, U.; Ziegler, D.
Faber, A.; Moormann, A.; Neumann, O.; Rümmler, M.; Sturm, U.; Ziegler, D.
(2017).
Projektbericht: Schüler_innen entdecken die Berliner Stadtnatur ‐ Ein Schülerprojekt zu Citizen Science mit der App „Naturblick.
Department: Education and Exhibition
|
2017 |
graueliteratur |
bericht |
Hammer, C.; Faber, A. |
1292
Faber, A.
Hammer, C.; Faber, A.
(2018).
Im Bündnis stark ‐ Kooperationsprojekt mit Bildungseinrichtungen im Berliner Stadtteil Wedding.
DOI: 10.7479/p7hs-z7jk.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
graueliteratur |
bericht |
Hammer, C.; Faber, A. |
1035
Faber, A.
Hammer, C.; Faber, A.
(2018).
Im Bündnis stark ‐ Kooperationsprojekt mit Bildungseinrichtungen im Berliner Stadtteil Wedding.
DOI: 10.7479/p7hs-z/jk.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
graueliteratur |
bericht |
Rössig, W.; Jahn, L.; Faber, A.; Herlo, B.; Humm, A.; Kirchhoff, A. |
955
Rössig, W.; Jahn, L.; Faber, A.
Rössig, W.; Jahn, L.; Faber, A.; Herlo, B.; Humm, A.; Kirchhoff, A.
(2018).
Partizipation im Forschungsmuseum ‐ Handreichung 2018.
DOI: 10.7479/9hdr-88pb.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
graueliteratur |
bericht |
Bartsch, P.; Damaschun, F.; Domning, B.; Dunlop, J.; Faber, A.; Fox, P.; Glaubrecht, M.; Greshake, A.; Haese, A.; Hampe, O.; Hoch, H.; Kenkmann, T.; Kiessling, W.; Leue, D.; Lüter, C.; Matzke, D.; Moldrzyk, U.; Reimold, U.; Remes, K.; Schmitt, R.; Scholz, H.; Schultka, S.; Schwarz, D.; Spieler, M.; Steiner, G.; Unwin, D. |
1311
Bartsch, P.; Damaschun, F.; Dunlop, J.; Faber, A.; Greshake, A.; Hampe, O.; Hoch, H.; Leue, D.; Lüter, C.; Moldrzyk, U.; Reimold, U.; Schmitt, R.; Schwarz, D.; Steiner, G.
Bartsch, P.; Damaschun, F.; Domning, B.; Dunlop, J.; Faber, A.; Fox, P.; Glaubrecht, M.; Greshake, A.; Haese, A.; Hampe, O.; Hoch, H.; Kenkmann, T.; Kiessling, W.; Leue, D.; Lüter, C.; Matzke, D.; Moldrzyk, U.; Reimold, U.; Remes, K.; Schmitt, R.; Scholz, H.; Schultka, S.; Schwarz, D.; Spieler, M.; Steiner, G.; Unwin, D.
(2018).
Museum für Naturkunde - The exhibition.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
katalog |
ausstellungskatalog |
Bartsch, P.; Damaschun, F.; Domning, B.; Dunlop, J.; Faber, A.; Fox, P.; Glaubrecht, M.; Greshake, A.; Haese, A.; Hampe, O.; Hoch, H.; Kenkmann, T.; Kiessling, W.; Leue, D.; Lüter, C.; Matzke, D.; Moldrzyk, U.; Reimold, U.; Remes, K.; Schmitt, R.; Scholz, H.; Schultka, S.; Schwarz, D.; Spieler, M.; Steiner, G.; Unwin, D. |
1425
Bartsch, P.; Damaschun, F.; Dunlop, J.; Faber, A.; Greshake, A.; Hampe, O.; Hoch, H.; Leue, D.; Lüter, C.; Moldrzyk, U.; Schmitt, R.; Schultka, S.; Schwarz, D.; Steiner, G.
Bartsch, P.; Damaschun, F.; Domning, B.; Dunlop, J.; Faber, A.; Fox, P.; Glaubrecht, M.; Greshake, A.; Haese, A.; Hampe, O.; Hoch, H.; Kenkmann, T.; Kiessling, W.; Leue, D.; Lüter, C.; Matzke, D.; Moldrzyk, U.; Reimold, U.; Remes, K.; Schmitt, R.; Scholz, H.; Schultka, S.; Schwarz, D.; Spieler, M.; Steiner, G.; Unwin, D.
(2018).
Museum für Naturkunde - Die Ausstellung.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
katalog |
ausstellungskatalog |
Moormann, A. |
1438
Moormann, A.
Moormann, A.
(2016).
Dioramen als Modelle. Repräsentationen der Welt?.
Department: Education and Exhibition
|
2016 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Kremer, K.; Moormann, A. |
1319
Moormann, A.
Kremer, K.; Moormann, A.
(2017).
Symposium: Natural History Museums as Communicators for the Nature of Science: Research Approaches on Visitors’ and Scientists’ Perceptions.
Department: Education and Exhibition
|
2017 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Moormann, A. |
1434
Moormann, A.
Moormann, A.
(2017).
Naturerfahrungen (Symposium).
Department: Education and Exhibition
|
2017 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Moormann, A.; Gebhard, U.; Lude, A. |
1435
Moormann, A.
Moormann, A.; Gebhard, U.; Lude, A.
(2017).
Naturerfahrungen - Einleitung.
Department: Education and Exhibition
|
2017 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Moormann, A.; Kremer, K. |
1433
Moormann, A.
Moormann, A.; Kremer, K.
(2017).
Students’ Epistemic perceptions of nature of science in a science communication exhibition at Berlin natural history museum.
Department: Education and Exhibition
|
2017 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Moormann, A.; Kremer, K. |
1321
Moormann, A.
Moormann, A.; Kremer, K.
(2017).
Symposium: Secondary school students' epistemic perceptions of a dinosaur exhibition with the focus on science communication at Berlin Natural History Museum..
Department: Education and Exhibition
|
2017 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Moormann, A. |
1320
Moormann, A.
Moormann, A.
(2018).
A framework for dioramas promoting model-based learning.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Patrick, P.; Moormann, A. |
1322
Moormann, A.
Patrick, P.; Moormann, A.
(2018).
Actor-Network Theory: Boundary Objects and the Mobilization of Family Groups.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Rössig, W.; Herlo, B.; Moormann, A.; Diekämper, J.; Jahn, L.; Faber, A. |
1040
Rössig, W.; Moormann, A.; Diekämper, J.; Jahn, L.; Faber, A.
Rössig, W.; Herlo, B.; Moormann, A.; Diekämper, J.; Jahn, L.; Faber, A.
(2018).
Visitor Participation: An Instrument for Enhancing Scientific Literacy.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Rössig, W.; Moormann, A. |
1323
Rössig, W.; Moormann, A.
Rössig, W.; Moormann, A.
(2018).
Visitor's participation as an instrument for enhancing scientific literacy and competence of assessment-a research project at the Museum für Naturkunde Berlin.
Department: Education and Exhibition
|
2018 |
konfpo |
konferenzbeitragpaper |
Moormann, A.; Bélanger, C. |
1436
Moormann, A.
Moormann, A.; Bélanger, C.
(2019).
Dioramas as (Scientific) Models in Natural History Museums.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-00175-.
Department: Education and Exhibition
|
2019 |
sammelband |
null |
Moormann, A.; Bélanger, C. |
1466
Moormann, A.
Moormann, A.; Bélanger, C.
(2019).
Dioramas as (Scientific) Models in Natural History Museums.
DOI: 10.1007/978-3-030-00175-9_7.
Department: Education and Exhibition
|
2019 |
sammelband |
null |