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Mathilde Bessert-Nettelbeck

Mathilde Bessert-Nettelbeck
  • Projekte

    Bürger schaffen Wissen

  • Lebenslauf

    • 2019-2022 Wissenschaftskommunikatorin im Exzellenzcluster CIBSS Centre for Integrative Biological Signalling Studies, Universität Freiburg
    • 2015-2019 wissenschaftliche Mitarbeiterin im Projekt "Nexus Experiments: Participative projects and ethical discourse on neurotechnology“- Exzellenzcluster BrainLinks-BrainTools der Universität Freiburg
    • 2014-2015 Pressereferentin von Eucor und dem European Campus, Universität Freiburg
    • 2013-2014 Online-Redakteurin Crossmedia, Pressestelle Universität Freiburg
    • 2011-2012 wissenschaftliche Mitarbeiterin Universität Bern
  • Aufgabenbereiche

    Wissenschaftliche Mitarbeiterin
    Forschungsbereich 3: Gesellschaft und Natur
    Citizen Science Team

    Publikationen:

    • Bessert-Nettelbeck M, Bischof A, Sturm U, Nagy E, Schraudner M, Backhaus J, Bruckermann T, Hecker S, Henke J, Köpferl K, Kirschke S, Liedtke C, Mahr F, Maibaum A, Podann AC, Rössig W, Schäfer M, Schröder C, Schrögel P, Shennan V, Steinhaus N, Stewart M, van den Bogaert V, Voigt-Heucke S (2023) Participation as a research approach in academia: a converging field. Research Ideas and Outcomes 9: e105155. https://doi.org/10.3897/rio.9.e105155
    • Nyman, C, Hebert, FO, Bessert-Nettelbeck, M, Aubin-Horth, N, Taborsky, B. (2020) Transcriptomic signatures of social experience during early development in a highly social cichlid fish. Mol Ecol.; 29: 610– 623.
    • Bessert-Nettelbeck, M., and Schrögel, P., (2017) Talking about science and technology... with comics! SciArt Magazine (www.sciartmagazine.com)
    • Fischer, S., Bessert-Nettelbeck, M., Kotrschal, A., Taborsky, B. (2015) Rearing group size determines social competence and brain structure in a cooperatively breeding cichlid. American Naturalist;186(1):123–40.
    • Bessert-Nettelbeck, M., Kipper, S., Bartsch, C., & Voigt-Heucke, S. L. (2014). Similar, yet different: Male Reed Buntings (Emberiza schoeniclus) show high individual differences in song composition, rates of syllable sharing and use. Journal of Ornithology; 155, 689–700.